Detik terus berjalan



Minit …. Jam … Hari …. Minggu … Bulan …



semuanya terus saja berlalu tanpa terasa telah banyak yang telah kulalui di dalamnya. Sejak CiNtA ku tahun lalu pergi dariku, belum lama dalam kepergiannya aku telah mudah saja tak mengingatnya, aku kerap mengabaikan erti kehadirannya, dan ada banyak saat-saat hatiku begitu keras bagai batu, tak peduli lagi erti malu dan erti CiNtA yang telah kukatakan dan kujanjikan padanya.



Dan sampai saat inipun, yang sebentar lagi CinTaku akan datang lagi menjemputku, mengapa hati ini masih saja terasa kosong, tak semangat dan tak ada sesuatu yang bisa memantapkan dan menumbuhkan rasa yang pernah kurasakan saat tahun terakhir kemarin ?



Oohhh Allah …. aku mohon padaMu agar aku dapat menumbuhkan perasaan itu lagi, mantapkan hatiku untuk menyambutnya dengan senyum kehangatan, dan sebarkanlah rasa yang indah, rasa yang akan selalu menemaniku untuk melalui hari-hari bersama yang menCiNtAiku.



Sedarkanlah aku bahawa ia adalah TaMu IsTiMeWaku



Bahwa bersamanya aku akan menemui :


30 Hari penuh BaRokaH, Di dalamnya aku akan menemui hari penuh RaHmaT, penuh keAmPuNaN DAN Hari yang akan membebaskan diriku yang terpesok memikul banyak dosa ini dari api nErAkA



30 Hari penuh PaHaLa berlipat-lipat ganda, dan Allah Yang Maha Besar engkau sahaja yang mengetahui lipatan pahala untukku. Bahkan di dalam 30 Hari ini ada satu hari yang nilainya setara dengan 1000 bulan.... ya robb.



30 Hari bersamanya aku akan di ajarkan banyak hal tentang kesabaran untuk menahan hawa nafsu dan banyak keinginan yang sifatnya kesenangan belaka yang tidak ada manfaatnya.



30 Hari aku akan di ajarkan tentang sebuah perjuangan, kekuatan dalam ikut merasakan rasa lapar, haus, berkongsi bahagia dengan pakaian barokah, berkongsi senang dengan zakat, berkongsi makanan untuk berbuka ataupun bersahur, berkongsi kekusyukan dengan Tarawih, berkongsi rasa dalam persaudaraan ….



Sungguh ……. beberapa 30 hari itu menjadi manis jika aku rangkai dengan kalimat



” 30 Hari Mencari CintaNya “



Ya ALLAh ……. Bantu hambamu ini untuk mempersiapkan diri menyambut tamu IstimeWaku yang akan membawaku dalam perjalanan selama 30 hari mendapatkan CiNTaMu.


Amien …….ya robb.