السلام عليكم...جزاكم الله خيرا جزاء إلى كل من يزور هذا الموقع وأرجو منكم تستفيد وتنتفع بها إذا كانت وجدتها غير مفيدة ولا فائدة لكم فاتركها...أهلا وسهلا إلى بيتي جنتي...قال الله

تعالى: يأيها الذين ءامنوا اتقوا الله حق تقاته ولا تموتنّ إلا وأنتم مسلمون

Friday 3 August 2012

Hati-hati dengan Lelaki.....

assalamualaikum, salam ramadhan dari bumi syam..
apa khabar antum semua? harapnya berada dalam keadaan sihat dan hidup dibawah lindungan rahmat Allah yang esa disamping mendapat keberkatan di Bulan ramadhan yang mulia ini. Pada post kali ini ana hanya ingin berkongsi atau mudahnya ingin memberikan sedikit nasihat kepada sahabat-sahabat pembaca Blog Musafir ilmu ini. Dan nasihat ini adalah Khusus untuk wanita  dan umumnya kepada Lelaki. Semoga kita dapat kebaikan bersama. Dan nasihat ana adalah.... :


Orang perempuan JANGAN MUDAH TERTIPU dengan ayat lelaki yang MENGORAT versi baik:

"saya tertarik dengan status-status tazkirah awak di facebook.." atau "saya nak awak bimbing saya jadi baik.." dan yang sewaktu dengannya..


Ketahuilah, lelaki itu FITRAHNYA MEMBIMBING WANITA, bukan dibimbing wanita..dan jika betul dia inginkan bimbingan, dia pasti akan MENCARI SAHABATNYA yang SOLEH ataupun PARA USTAZ..


:: Lelaki yang BAIK adalah lelaki yang boleh membimbing wanita ke jalanNya, BUKAN MENGHANYUTKANNYA ::


p/s : Jika dia mencari kamu sebagai 'PEMBIMBING', sangat pasti ada udang di sebalik mee..HATI-HATI dengan AYAT LUNAK ORANG LELAKI..
..

Salam Ramadhan 2012...

0 comments:

About This Blog

helwa telinga

Tetamu maya

free counters

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP