السلام عليكم...جزاكم الله خيرا جزاء إلى كل من يزور هذا الموقع وأرجو منكم تستفيد وتنتفع بها إذا كانت وجدتها غير مفيدة ولا فائدة لكم فاتركها...أهلا وسهلا إلى بيتي جنتي...قال الله

تعالى: يأيها الذين ءامنوا اتقوا الله حق تقاته ولا تموتنّ إلا وأنتم مسلمون

Monday, 26 April 2010

Suatu masa dahulu yang telah berlalu...

Lampu dah pun dipadamkan. Rakan sebilik pun dah berangkat tidur.Mata masih tak lelap,mengantuk tapi belum mahu tidur... Sedangkan sepatutnya diriku ini perlu rehat yang secukupnya. Sudah tiga hari tubuh yang dipinjam ini tak mendapat rehat yang diinginkan.

Jemariku masih lagi menari mencari idea.Mengharap diilhamkan sebuah fikiran oleh Rabb kepada hambaNYa yang hina yang menanti sebuah jawaban.


Ampunkan aku Ya ALLAH……….


Saat demi saat , minit demi minit, jam yang berlalu, setiap hari yang hilang semakin terasa ruginya. kadang-kadang terasa sebuah kerugian, kerana seumur hidup ini tak banyak dihabiskan bersamaMu demi meraih syurga. Pelayaran ini yang tidak tahu bilakah labuhnya sauh ini, mengharapkan agar lemas pada lautan cintaNya.


Dari Ibnu Abbas Radiallahu-Anhuma dari Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam bersabda : Dua nikmat yang kebanyakan manusia terpedaya dengannya ialah waktu sihat dan masa lapang. (Riwayat Al-Imam Al-Bukhari).


tapi, bisakah masa yang telah lalu dapat diputarkan kembali..??Adakah penyesalan yang telah terjadi dapat dipulihkan..??


Segalanya tak mungkin melainkan dengan kuasa Allah semata-mata. Kerana itu kita sering terdengar pujangga berbicara,” Kamu gagal merancang maka kamu merancang untuk gagal.”


Bahkan, kita sebagai umat Islam yang beriman juga semestinya percaya bahawa kita sebagai manusia hanya merancang tetapi Allah yang menentukan segala-galanya..


JAdi,, Jangan biarkan kita terus kehilangan masa dengan penyesalan yang sudah tidak berguna lagi..


Banyakkan amal,tingkatkan level kita di sisi Allah.. muhasabah diri semula.. :-)

pesanan untuk diri ini :-)

1 comments:

Future Murabbi 1 May 2010 at 07:42  

masa,
kalau boleh nak diputarkan balik.
lapangkan masa buat hamba2mu yang memerlukan yaAllah.

About This Blog

helwa telinga

Tetamu maya

free counters

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP