السلام عليكم...جزاكم الله خيرا جزاء إلى كل من يزور هذا الموقع وأرجو منكم تستفيد وتنتفع بها إذا كانت وجدتها غير مفيدة ولا فائدة لكم فاتركها...أهلا وسهلا إلى بيتي جنتي...قال الله

تعالى: يأيها الذين ءامنوا اتقوا الله حق تقاته ولا تموتنّ إلا وأنتم مسلمون

Monday 6 July 2009

Luahan untuk Sahabat

Memilih teman sama ertinya dgn memilih masa depan.
Memilih teman sama ertinya dgn memilih perilaku.
Memilih teman sama ertinya dgn memilih kualiti ilmu.
Maka, sesiapa pun yg ingikan masa depannya cerah,perilakunya menawan hati, serta luas ilmu dan wawasannya, maka ia harus sangat pandai memilih teman.Kita akan sukar berkembang bila sehari-hari kitabergaul dengan orang yang malas.Kita pun akan sukar memperolehi kemuliaan akhlak ,bila sehari-hari bergaul dengan orang yang buruk akhlaknya.Maka, tinggi rendahnya kualiti seseorang manusia sangat dipengaruhi oleh kualiti orang yang menjadi temannya.
RasuluLLAH SAW bersabda,maksudnya:
"Seseorang itu adalah menurut agama sahabat (karibnya)nya.Kerana itu, ada baiknya seseorang dari kamu meneliti dulu siapa yang akan menjadi sahabatnya"


TeGuRLaH aKu aNdaI KaTa aKu TeRsaLaH ,BaNguNKaN aKu anDaI KaTa aKu TeRtIDuR , PimPiNlaH aKu Ke aRaH KeBaiKaN anDaI KaTa aKu TeRseSaT......

Apa lagi yg diperlukan bagi sebuah persahabatan , jika didalamnya terisi jutaan rahmat TUHAN…bila menangis ada yg meredakan….bila gembira ada yg mengingatkan…bila sakit ada yg mendoakan…..bila sihat ada yang meraikan…alangkah hebatnya pershbtn…lg hebat jika persahabtan itu untuk selamanya…ukhuwah fillah…nukilan dr hati ku.semoga Allah berkati persahabtan kita.........amin:-)

0 comments:

About This Blog

helwa telinga

Tetamu maya

free counters

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP